Діловий імідж успішної компанії бере початок від ємного і помітного назви, точно характеризує спрямованість її діяльності. Коли підприємство виходить на високий рівень якості, приходить необхідність відрізняти вироблену продукцію чи надані послуги від безлічі інших, представлених на ринку. Завдяки грамотному брендінгу продукція пропонується під певним знаком, властивим тільки тій компанії, яка її зареєструвала. Це дає можливість споживачам швидко знаходити товари/послуги окремих брендів і купувати їх з гарантованою якістю. Є кілька маркетингових прийомів, які використовуються у процесі просування на ринок свого бренду. Для чіткої індивідуалізації виробленої продукції або послуг застосовується торгова марка і торговий знак. Що у них спільного і чи є між ними відмінності?
ОСОБЛИВОСТІ І СКЛАДОВІ ЧАСТИНИ ТОРГОВОЇ МАРКИ
Поняття «торговельна марка» позначає фірмове індивідуальна назва товарів окремих категорій або всієї компанії. У одного виробника може бути кілька окремих торгових марок для різних категорій товарів, наприклад, одна марка для косметичної лінії, інша — для товарів побутової хімії, третя — з випуску парфумерної продукції і так далі. Торгова марка створює у споживача потрібні для компанії асоціації і враження, які виділяють ту чи іншу продукцію з цілого ряду інших аналогічних.
В МАРКЕТИНГОВІЙ СТРАТЕГІЇ НАЙЧАСТІШЕ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ НАСТУПНІ СКЛАДОВІ ЧАСТИНИ ТОРГОВОЇ МАРКИ:
- логотип — фірмовий знак у вигляді певної символіки і стилізованих окремих літер, буквених абревіатур, оригінальних позначень чи зображень, він повинен бути яскравим і привабливим, щоб добре запам'ятовувалося і ідентифікувався споживачами — це найкраща реклама товару;
- слоган — такий рекламний короткий лозунг або девіз, який чітко формулює вид діяльності, цілі та пріоритети компанії;
- елементи індивідуального фірмового стилю — поєднання кольорів на упаковці, ярликах, етикетках.
Головною метою торгової марки є забезпечення просування товарів/послуг на ринку, а також залучення нової аудиторії для збільшення обсягів продажів.
ТАКИМ ЧИНОМ ВИКОРИСТАННЯ ТОРГОВОЇ МАРКИ ДОЗВОЛЯЄ ВІДРАЗУ УСПІШНО І З НАЙМЕНШИМИ ВИТРАТАМИ ВИРІШИТИ КІЛЬКА ЗАВДАНЬ:
- посилити маркетингові позиції;
- забезпечити рекламне залучення уваги до продукції;
- покращити кінцевий результат комерційних операцій.
Але в такому вигляді у торгової марки відсутня правова основа, оскільки власник складових частин марки не стає їх повновладним власником — не може подарувати або продати свій логотип або слоган, а також накласти заборону на їх використання іншими виробниками.
ТОВАРНИЙ ЗНАК І ЙОГО ОСОБЛИВОСТІ
Засіб індивідуалізації товару, зареєстровану в установленому законодавством порядку, отримує офіційний статус, який підтверджує товарний знак.
ЦЕЙ ВІДМІТНИЙ ЗНАК ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ ДЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ:
- компаній;
- логотипів;
- слоганів;
- ярликів;
- фантазійних зображень;
- товарних етикеток тощо.
ДО ВІДМІТНИМ ОСОБЛИВОСТЯМ ТОВАРНОГО ЗНАКА ВІДНОСЯТЬСЯ:
- правова захищеність продаваного продукту;
- визнання створеного продукту інтелектуальною власністю;
- право користуватися знаком у різних угодах купівлі-продажу, дарування, застави;
- можливість заборони незаконного використання іншими виробниками свого товарного знаку і право на отримання у разі отриманого збитку відповідної компенсації;
- можливість передачі знака у тимчасове користування з метою отримання доходу.
Переходьте за посиланням для ознайомлення нюансів реєстрації торговельної марки (ТМ) в Україні на практиці.