Торгова марка є прекрасним засобом просування товарів на ринку. Зареєструвати індивідуальну торговельну марку непросто, але все ж набагато легше, ніж отримати статус бренду. Величезна кількість людей, які володіють різними торговими марками не має чіткого уявлення, що собою представляє бренд і чи є які-небудь відмінності між цими поняттями. Постараємося розібратися, в чому їх схожість і відмінності і коли торгова марка може стати відомим брендом.
ЩО ТАКЕ БРЕНД І В ЧОМУ ЙОГО ВІДМІННОСТІ З ТОРГОВОЮ МАРКОЮ
При всій своїй схожості бренд істотно відрізняється від торговельної марки. У поняття торговельної марки входить використання зареєстрованої назви компанії, ємного символу чи знака, зображення або логотипу, які чітко ідентифікують товари/послуги продавця певної продукції або їх групи. Строго кажучи, торговельна марка є повною характеристикою створеного продукту, його ідентифікаційним фактором, як для людини є ім'я і прізвище.
Бренд ж — поняття більш глибоке і складне. Якщо торговельна марка не проявить себе в системі споживання, вона не стане брендом. Іншими словами, всякий бренд — це торгова марка, але зовсім не кожна з торгових марок отримує високий статус бренду.
Надія підвищити свій рівень до брендового отримує торгова марка, яка є більш стійкою і сильною у порівнянні з іншими торговими марками, що належать конкурентам.
ПРОВЕСТИ МІЖ ТИМ І ІНШИМ РІВНЕМ ЧІТКУ ГРАНЬ ДОСИТЬ СКЛАДНО, АЛЕ Є ПЕВНІ МАРКЕРИ, ЩО ВКАЗУЮТЬ НА ВИНЯТКОВІСТЬ ТОВАРУ:
- якщо більше 20% споживачів тієї чи іншої продукції віддає перевагу товарам певного виробника;
- якщо популярність товарів/послуг має місце досить тривалий час;
- якщо якість продукції та її виконання відповідає високим світовим стандартам.
Бренд за своєю суттю є емоційним сприйняттям конкретної торгової марки, що не має чіткої ідентифікації і залежить від ставлення споживача до товару того чи іншого виробника. Торгова ж марка має чіткі ідентифікатори — форму, колір, призначення і якщо покупці масово воліють купувати продукцію під певною торговельною маркою, відзначаючи її винятковість серед множини інших товарів, то така марка має всі шанси стати знаменитим брендом.
Можна сказати, що нинішній бренд — це зросла і зміцніла торгова марка, яка зробила собі гучне ім'я і отримала високий рейтинг.
ЧОГО ПОТРІБНО ДОМОГТИСЯ, ЩОБ ТОРГОВА МАРКА СТАЛА УСПІШНИМ БРЕНДОМ
Власникам торгових марок слід пам'ятати, що бренд формується виключно споживачами на основі якості та надійності пропонованої на ринку продукції.
ТОРГІВЕЛЬНА МАРКА МОЖЕ СТАТИ БРЕНДОМ ЗА УМОВИ ВИКОНАННЯ РЯДУ УМОВ:
- якщо сформувався чіткий його образ на ринку;
- коли конкуренти визнають лідируюче положення торговельної марки;
- в разі появи великої кількості прихильників і фанатів певної торгової марки;
- коли рівень популярності стабільний і непорушний довгий час;
- якщо ім'я бренду асоціюється з якістю, зручністю та комфортом продукції;
- якщо торгова марка стає відомою великій кількості споживачів
ДЕ ПОДИВИТИСЯ ЗАРЕЄСТРОВАНІ ТОРГОВІ МАРКИ?
Для багатьох солідних бізнесменів володіння власною торговою маркою — високе досягнення, показник якості створюваного продукту та надійності компанії. З цієї причини кожен з представників серйозного бізнесу прагне до отримання свідоцтва про наявність державної реєстрації власної торгової марки. Однак для того, щоб зареєструвати індивідуальну торгову марку, необхідно вибрати абсолютно несхожий за зовнішнім виглядом і змістом варіант на вже офіційно зареєстровані марки і знаки. У зв'язку з цим інститутом інтелектуально власності створено єдиний по Україні реєстр торговельних марок. Як і де можна подивитися вже зареєстровані торгові марки?
ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕВІРКИ ТОРГОВЕЛЬНОЇ МАРКИ В ДЕРЖРЕЄСТРІ
В Україні проводиться реєстрація торгових марок та знаків, після чого уповноваженою державною установою видається офіційний документ про реєстрацію. Державний інститут інтелектуальної власності є розпорядником та відповідальним зберігачем всієї великої бази даних зареєстрованих торгових марок. Ці дані доступні всім, хто має інтернет. Кожен, хто вирішив зареєструвати індивідуальну торгову марку, має можливість зробити попередню безкоштовну перевірку обраної марки на схожість із внесеними до держреєстру.
Українська база торгових марок і знаків містить більше 300 тисяч записів, так що не так просто буде вибрати не схожий ні на чий інший знак. Пошук у реєстрі здійснюється тільки за марками/знакам, які пройшли офіційну реєстрацію. Подивитися подані заявки на реєстрацію в безкоштовному режимі не вийде і це має певний ризик, що чиясь раніше подана заявка буде розглянута і задоволена раніше і якщо вона буде схожа з вашою, може бути отримано відмову в реєстрації.
ЯК ПЕРЕВІРИТИ ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ В РЕЄСТРІ
ПЕРЕВІРКА ТОРГОВОЇ МАРКИ НА СХОЖІСТЬ ВІДБУВАЄТЬСЯ В ДВА ЕТАПИ:
- заявка на реєстрацію;
- процес реєстрації та отримання свідоцтва.
НА ПЕРШОМУ ЕТАПІ ВІДБУВАЄТЬСЯ ПІДГОТОВКА ЗАЯВИ, ЯКА ПОВИННА МІСТИТИ ПОВНУ ІНФОРМАЦІЮ ПРО ПРЕДМЕТ РЕЄСТРАЦІЇ:
- позначення марки — текстове, графічне або комбіноване зображення;
- вказівку класів реєстрації у відповідності з видами діяльності;
- колірне рішення.
Якщо інформація у заяві відповідає законодавчим нормам, починається тривалий процес розгляду реєстрації, який в звичайному режимі триває 18-20 місяців, а в швидкісному — 7-8 місяців. Щоб уникнути відмови в реєстрації через схожість знака, не варто обмежуватися безкоштовної перевіркою. Для отримання доступу до бази зареєстрованих заявок слід скористатися платною допомогою патентних повірених, які перевірять всі подані заявки на реєстрацію.