На сьогоднішній день, резиденти можуть отримувати позики, кредити, зворотно-фінансову допомогу від нерезидента в іноземній валюті. Як правильно, згідно із законодавством України, здійснити вищезгадану угоду юридичній особі?
Головне, що потрібно знати - договір укладається тільки в письмовій формі і обов'язково реєструється в Національному банку України. Порядок реєстрації встановив НБУ в Постанові №270. У разі недотримання процедури, до резидента застосовується штраф з подальшою реєстрацією договору.
Дотримання порядку процедури є важливим і вирішальним моментом.
- По-перше, всі необхідні документи подаються через банк, в якому відкрито рахунок для отримання іноземної позики. Перелік документів може змінюватися в кожному з банків. В основному, досить оригіналу договору, повідомлення і підтвердження його реалізації; підтвердження кінцевих бенефіціарів сторін, а також джерела походження коштів позики.
- Банку дається сім робочих днів на розгляд справи, після чого він повинен самостійно передати договір в НБУ для його подальшої реєстрації.
- Протягом семи днів НБУ аналізує подані документи. Але, якщо сума перевищує $ 500 000, то розгляд може бути продовжено до 30-ти днів.
- Важливо пам'ятати, що після передачі документів на розгляд, внести зміни в договір неможливо. Винятком є зміни розміру відсотків інших платежів за користування позикою.
- Фінальним документом, що підтверджує офіційну реєстрацію НБУ, є повідомлення з відміткою.
Важливим є те, що на сторону позичальника покладається обов'язок щомісяця подавати звіт і прогноз операцій щодо позики.
Підводячи підсумок, можна акцентувати увагу на важливості підготовки документів для сторін договору перед процедурою його реєстрації. Звідси висновок: правильно оформлені і підготовлені документи суттєво полегшать Вам роботу і скоротять витрачений Вами час.