Кожне підприємство рано чи пізно звертається до аудиторської кампанію для перевірки. Потреба в цьому може виникнути або на вимогу власника, або при підготовці до продажу компанії, або це може бути плановою перевіркою. Як би там не було, в цьому випадку важливо бути впевненим, що ви звертаєтеся до професіоналів, які зможуть провести перевірку і аналіз бухгалтерської документації, а також надати необхідні консультації. Далі в цій статті ми розглянемо особливості організації аудиторської перевірки на підприємстві.
Основні критерії проведення аудиторської перевірки
Так як специфіка діяльності, а, отже, і ведення бухобліку на кожному підприємстві відрізняється, для аудиту кожної окремої фірми потрібно підібрати групу фахівців, які знають особливості ведення бухгалтерії в даній сфері діяльності. Також призначається керівник групи аудиту. Для того, щоб якісно спланувати час, необхідно враховувати бюджет аудиторської програми, склад групи, в які терміни потрібно вкластися. Від аудитора очікується знання нормативних і правових актів, досвід проведення аудиторських перевірок, вміння аналізувати інформацію і формувати професійне судження.
Етапи аудиторської перевірки:
- Підготовчий етап. На цьому етапі проводиться розробка чіткої послідовності дій, складання групи аудиту, розподіл обов'язків між фахівцями.
- Збір інформації. Так як аудиторська перевірка повинна бути проведена у встановлені терміни, аудитор вибірково розглядає документацію. При цьому він може провести суцільну перевірку, відібрати специфічні елементи або сформувати аудиторську вибірку.
- В ході тестування можуть виявитися порушення. Аудитор консультує керівництво компанії, які необхідно виправити.
- Керівник групи обговорює з учасниками аудиторської перевірки отримані докази.
- Підготовка звіту про проведення аудиту. Керівник групи попередньо для ознайомлення направляє звіт керівництву. Так як перевірка проводилася на підставі вибіркового відбору інформації, можливо, керівник зможе прояснити деякі неточності.
- На заключному етапі клієнтові передається аудиторський висновок і звіт про проведену перевірку.
Таким чином, проведений на високому професійному рівні аудит виявляє розбіжності між реальним фінансовими показниками і даними, наданими в податкових звітах. Якщо вчасно виявити такі невідповідності, це дозволить визначити слабкі місця в веденні бухобліку і успішно їх усунути.